Čisté stravování jako nejnovější hit. Přidáte se také?

Čisté stravování je nejnovějším hitem ve zdravé výživě. Co všechno obnáší a jak je to s vedlejšími účinky?

Už jste zaznamenali pojem „čisté stravování“? Jeho princip spočívá ve vyhýbání se zpracovaným potravinám a podpoře těch „nezávadných“ v jejich přirozeném stavu, tedy bez chemikálií, konzervantů a přísad. Mnozí zdravotníci jsou však skeptičtí k velkým nárokům na čisté jídlo a považují jej za další módní výstřelek. Oponenti však poznamenávají, že tento stravovací zvyk očišťuje organismus a má pozitivní vliv na tělo i mysl. A jaké jsou jeho další výhody?

Nepočítej a raději poslouchej své tělo

Čisté jídlo obsahuje vysoký podíl dietní vlákniny, bílkoviny, zdravé tuky, vitaminy a minerály. Posiluje imunitu, předchází zácpě, zlepšuje zdraví pokožky, vlasů a nehtů, pomáhá zkvalitnit úroveň spánku a energie, podporuje produktivitu a navíc už nehrozí žádné zběsilé počítání kalorií a ani jiná rizika vedlejších účinků. Jak můžete zaznamenat, existuje mnoho důvodů, proč jíst zdravěji.

Ostatně i Světová zdravotnická organizace (WHO) doporučuje konzumovat pět porcí ovoce a zeleniny denně. Toto množství souvisí se sníženou hmotností a eliminací zdravotních problémů. Co se týče nezpracovaných, celých zrn (to jsou na neporušená), tak ta bývají v porovnání s těmi rafinovanými mnohem bohatší na vlákninu. Proto snižují riziko diabetu, srdečních onemocnění a rakoviny a zároveň podporují hubnutí. Za ideální se přitom považují nejméně 3 porce (1 porce = 15 g) celozrnných zrn denně. Patří mezi ně oves, pšenice, ječmen, červená rýže, quinoa, hnědá rýže, černá rýže a kukuřice. A jak je to s kvalitními bílkovinami?

Kolik ingrediencí na obalu zvěstuje problém?

Vybírejte si divoké ryby, kuřecí maso, fazole, čočku, ořechy a semena, a pokud možno omezte červené maso. Aminokyseliny jsou stavebními kameny proteinu, jež jsou zodpovědné za enzymatickou aktivitu vyvolávající tělesné reakce. Nejlepší je konzumovat nějaké bílkoviny s každým jídlem.

Zároveň se vyvarujte klobás, salámů, předbalených mražených pokrmů, instantních nudlí a dalších laskomin plných neznámých přísad. (Je třeba se vyhnout baleným potravinám s více než 10 ingrediencemi – zejména těm, které nemůžete vyslovit. Tato konzervační činidla se přidávají pro zvýšení trvanlivosti a chuti potravin.)

Cílem čistého stravování je zůstat co nejblíže přírodě, takže je nejlepší vzdát se všech balených džusů a potravin v převleku za zdravé jídlo. Přidejte k tomu zdravé tuky a máte vyhráno. Zdravé tuky jsou většinou nenasycené tuky, které pomáhají snižovat zánět v těle, což podporuje zdraví srdce a krotí hladiny špatného cholesterolu. Ořechy, avokádo, len či mastné ryby patří ke skvělým zdrojům tukům.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden budete mít tendenci věnovat veškerou svou pozornost své práci a kariéře obecně. Jenže to se nesetká s přílišným pochopením ze strany vašich nejbližších, kteří se budou cítit, jako byste je zanedbávali. Vy naopak budete bojovat s pocitem, že se vaši pozornost snaží odpoutat od něčeho, co je pro vás aktuálně velmi důležité, a tak příle... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

6 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
4 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat