Malé změny napomáhající rychlému hubnutí

Čas se krátí, plavková sezona se hlásí o slovo. Při pohledu na svoji figuru si říkáte, že by to chtělo nějaké zlepšení? Beze všeho, tyhle maličkosti vás tukových bochánků nenásilně zbaví!

Hýbat se, jíst zdravěji a v menších porcích. Univerzální recept na štíhlé tělo však nemusí platit na každého. A ta dobrá zpráva? Odborníci se shodují, že se nemusíte naplno vzdát věcí, které milujete, protože ke snížení tělesné hmotnosti pomáhají i naprosté drobnosti. Které to jsou?

Nevyhýbejte se tukům

Není tuk jako tuk. Existují i ty dobré, jako jsou omega-3, mononenasycené a polynenasycené tuky. Právě ty při hubnutí pomáhají! Proto do svého jídelníčku zahrňte hořkou čokoládu, tuňáka, olivový olej, lososa, avokádo nebo vlašské ořechy. V oblasti pasu se to projeví!

Jídlo nandávejte na talíř

Na zhubnutí 1 kg tělesného tuku je potřeba energetický deficit zhruba 25 000 až 30 000 kJ. Platí tedy, že pokud denně snížíte energetický příjem o 2000 kJ, zbavíte se během sedmi dní zhruba půl kilogramu tuku. Jenže toho nedosáhnete, když si budete dopřávat velké porce. Jak se pohlídat? Prvotně preferujte princip zdravého talíře. Ten rozdělte na pomyslné čtvrtiny. Jedna představuje bílkoviny (maso, ryby, drůbež), druhá přílohu, potažmo sacharidy (brambory, rýže, těstoviny), na zbylé dvě čtvrtiny připadá zelenina či ovoce. Takto získáte přehled o energetickém příjmu. Z tohoto důvodu nejezte nic z krabiček a sáčků!

Jezte potraviny barvy duhy

Vyvážená strava. Jenže co to přesně znamená? Vždy se ujistěte se, že váš talíř má alespoň tři různé barvy. Pestrobarevné ovoce a zelenina poskytují živiny a vitaminy, které snižují tělesnou hmotnost, ale zároveň přispívají celkovému zdraví.

Zvyšte příjem bílkovin

Bílkoviny jsou takovou alfou a omegou fitness světa. Budují svaly, udržují pocit sytosti a pro snižování váhy tak představují zásadní článek. Proto se zaměřte hlavně na maso, mléčné výrobky, luštěniny, ořechy nebo sóju. Do salátu přidejte kousky kuřete, vajíčko či sýr. Hodí se i jogurt a ořechové máslo.

Snídejte

Odborníci říkají, že snídaně je nejlepší čas na doplnění těch živin, které budete po celý dlouhý den potřebovat. Když ji vynecháte, dostanete později chuť na kalorická jídla a sníte toho daleko víc. A to vás vrátí zpátky na začátek! Nenechte se svést! Zajímat by vás měla vejce, ale také sýry, jogurty, celozrnné pečivo, ovoce a zelenina. Již od rána pijte dostatek vody.

Negativní emoce přebijte zábavnou aktivitou

Emoční přejídání není jen mýtus. Zajídá se únava, stres, zlost i nuda. Dostanete-li se do úzkých, nahraďte jídlo nějakou příjemnou aktivitou. Jděte se projít, dopřejte si uvolňující koupel, začtěte se do románu. To vše patří k vynikajícím řešením, která vám pomohou zmírnit smutek a zhubnout.






Celkem 12 komentářů

Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Následující dny poznáte, že co si neuděláte sami, nebude odvedeno dobře. A i když vám tím rozhodně naroste sebevědomí (což už nějakou dobu potřebujete), neuzavírejte se před svým okolím! Neodmítejte rady kolegů a rodinných příslušníků, nepohrdejte pravidly. Pamatujte, že v roli „neúspěšných“ se můžete ocitnout až příliš snadno. Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

3 Příspěvků
Poslední příspěvek 16:12
137 Příspěvků
Poslední příspěvek 16:06

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat