Chyby při dietě: Čím ji od počátku pošlete do kytek?

Když se rozhodujeme, že začneme hubnout, zvažujeme spoustu věcí. Kolik kilogramů chceme ztratit, jak začneme, jak svého snu dosáhneme, jakou dietu zvolíme… Jenže v rámci těchto „příprav“ často děláme základní chyby, které pak stojí v cestě našemu úspěchu.

Jaké největší chyby nám kazí shazování kilogramů?

Chyba č. 1: Hodné a zlé potraviny

Jednou z největších chyb je zcela vyřadit některou ze skupin potravin. Spousta z nás zanevře na sacharidy nebo tuky. Ty pak vyhlásí úhlavním nepřítelem a na talíř je nepustí. Jenže to je chyba. Ať si to chceme nebo nechceme přiznat, naše tělo potřebuje jak tuky, tak sacharidy, tak bílkoviny, aby mohlo fungovat a být zdravé. Jen si musíte vybírat, z jakých zdrojů mu tyto živiny dopřejete.

Tuk z vepřového bůčku je přece jen něco jiného než například z avokáda nebo ořechů. To samé platí o sacharidech – dort z cukrárny představuje jiné sacharidy než třeba celozrnný chleba. Základem každého hubnutí musí být vyvážená, pestrá a zdravá strava! Pamatujte na to.

Chyba č. 2: Negativní přístup

Spousta lidí je vůči sobě samým velmi kritická a negativní. Pokud byste se jich zeptali, proč se rozhodli zhubnout, pravděpodobně vám odpoví něco ve smyslu: „Protože jsem jak bečka, nemůžu se na sebe ani podívat, hnusím se sám/sama sobě!“ Takové nastavení mysli je ale často důvodem neúspěchu. Takoví lidé si nevěří, a tak nejsou přesvědčeni, že jejich snaha přinese ovoce, každé „uklouznutí“ je pro ně důkazem vlastní neschopnosti a toho, že pokusy o zhubnutí nemají cenu. A tak to brzy vzdají.

Raději se zaměřte na pozitivní přístup a myšlení. Tak třeba: „Chci zhubnout, abych se nezadýchával/nezadýchávala do schodů, aby se mi lépe pohybovalo, abych zas oblékl/oblékla ty oblíbené džíny…“ To funguje mnohem lépe!

Chyba č. 3: Nereálná očekávání

„Už si hlídám jídlo dva týdny, váha by měla ukázat pár kilo dole.“ Poznáváte se? Pak jistě také víte, jak velké je zklamání, když jste nezhubli tolik, kolik jste si představovali. Přitom důvod vůbec nemusí spočívat v tom, že děláte něco špatně. Hubnutí není záležitost několika týdnů, ale je během na dlouhou trať. Neočekávejte od svého těla nemožné! Dejte si čas a nečekejte zázraky.

Chyba č. 4: Nesmím, nesmím, nesmím

Je jasné, že některé potraviny zkrátka dietní nejsou. A ano, v ideálním světě bychom je ze svého jídelníčku měli úplně vyškrtnout. Jenže to často nadělá víc škod než užitku. Pokud opravdu toužíte po čokoládě, kupte si nějakou malou a hlavně kvalitní (s vysokým obsahem kakaa) a trochu si jí dopřejte. Je to mnohem lepší, než když si ji budete týdny odpírat a pak skončíte s XXL tabulkou čokolády z benzinky, kterou slupnete na posezení s pocitem, že jste zase zklamali sebe sama.

Zákazy nikam nevedou, občas si klidně „zahřešte“, pokud to nepřeženete, nic se nestane! Alespoň nebudete mít pocit, že vám dieta znepříjemňuje život, a budete mít větší šanci, že své předsevzetí o zhubnutí dodržíte.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s brokolicí

(25 hlasů)

Vejce s bylinkovou solí

(26 hlasů)

Chléb s avokádem

(17 hlasů)

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V zaměstnání se tento týden dokážete vyšvihnout. Vaše pevná vůle a odhodlání bude slavit velké úspěchy! Kolegy i zaměstnavatele přesvědčíte, že umíte být výkonný pracant, kterého by si měli velice vážit. Vytrvejte v tomto... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

11 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat