Lákadel plné stoly. Jak se během vánoční sezony udržet ve formě

Kolik průměrný Čech přibere přes vánoční svátky a jak se tomu dá předejít? Nenechte se vykolejit ze svého běžného režimu a udržte se fit i během sezony sladkého cukroví!

Období vánočních svátků může způsobit doslova spoušť, co se týče fitness plánu. Všude číhají samé sladké nástrahy, přes nákup dárků a shon není čas cvičit a vánoční večírky plné alkoholu postavě taky neprospívají. Respektive, výživový odborníci hlásají, že každý průměrný Čech přes vánoční svátky přibere průměrně tři kilogramy. Jak se tomu vyhnout?

Neseďte doma

Ano, možná máte chuť jen se tak zachumlat pod peřinu, číst si a k tomu popíjet svařáček, horkou čokoládu nebo grog. Tak jasně, relaxační chvilka není nic proti ničemu, ale za každý podobný „prohřešek“ si naordinujte výlet z domu. Běžte se druhý den projít na vánoční trhy, vystupte o dvě stanice metra dřív a připomeňte si, jak vypadá pěší turistika, vyběhněte schody. Zkrátka a dobře udržujte svůj metabolismus v chodu. Ten se vám odmění tak, že všechno sladké a tučné neuloží do vašeho pozadí.

Naplánujte si svůj den

Prosinec se nese ve znamení zařizování a příprav. Na to  se však nelze vymlouvat. Pokud obvykle pracujete do večera, nebo jste kvůli pečení nestihli svůj workout, vstaňte ráno o hodinu dřív a napravte to. Nebo dočasně vyměňte svoje fitcentrum za domácí cvičení před televizí. Tímto způsobem si zachováte svalovou hmotu a udržíte metabolismus v chodu, jak již bylo řečeno. A to znamená, že jakmile si dáte nějaké tu cukroví, budete jeho následky snáze spalovat.

Vezměte to přes výzvu

Pokud chcete zůstat fit během vánočních prázdnin, můžete se k pohybu vybičovat skrz každodenní výzvy. Do kalendáře si napište co, kdy a kde, podrobně si zaznamenejte počet opakování jednotlivých cviků a série. Co je hotové, to se každý den odškrtne. Navíc pomáhá, pokud máte cíl. Pod stromek si za splnění všech úkolů nadělíte něco na sebe? Jen do toho, motivace není nikdy dost!

Zapojte i ostatní

Všichni víme, jaké to je, když vás v cestě za vlastním cílem nepodporuje rodina ani blízké okolí. Proto všechny požádejte, aby vás nenutili jíst něco, na co nemáte chuť. Nebo aby nepoužívali klasické fráze: „Prosím tě, je to jenom kousek, ten ti neublíží.“ Snažte se, aby blízcí podporovali vaše plány, ne je bojkotovali.

Zaregistrujte se na závod v příštím roce

Pokud se opravdu chcete ujistit, že budete udržovat svůj kondiční režim během prázdnin, přihlaste se na závod v příštím roce. Dohodnout se s kamarádkou, že uběhnete 10 kilometrů pod 60 minut, je taky výzva. Jakmile si tímto způsobem na sebe „ušijete bič“, je těžké couvnout a vymlouvat se…






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
16:53

Cvičení na ruce a záda s pomůckama

Cvičení na ruce a záda s pomůckama
14:33

HIIT training

HIIT training
08:50

Protažení na nohy

Protažení na nohy

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

2 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
3 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat