Bojíte se demence? Vsaďte na středomořskou stravu!

O tom, že nejlepším jídelníčkem Evropana je ten z oblasti Středozemního moře, už dnes nemůže nikdo pochybovat. Působí blahodárně na celé tělo i duši. Krom toho, že udržuje v perfektní kondici srdce a cévy, působí pozitivně také na mozek. Pokud člověk vymění svůj starý stravovací systém za středomořský a doplní ho pravidelným příjmem olivového oleje a ořechů, ochrání se před zapomínáním a demencí. A navíc sám zaznamená, že má více energie a bystřejší myšlení.

Lidé, kteří konzumují velké množství olivového oleje a ořechů, mají lepší výsledky v testech paměti, pozornosti a abstraktního myšlení i ve vyšším věku,“ píší barcelonští vědci na stránkách odborného časopisu Internal Medicine.

Provedli experimentální výzkum a zjistili, že osoby, které olivový olej a ořechy nejedly, ale zařadí je do svého jídelníčku, mají po několika týdnech konzumace lepší výsledky různých testů myšlení a paměti.

„Naše výsledky naznačují, že u starší populace může středomořská strava zásobená olivovým olejem a ořechy působit proti mentálnímu úpadku. Nedostatek účinných léčebných metod pro kognitivní úpadek a demenci znamená, že se musíme mnohem více zaměřit na tuto prevenci,“ tvrdí doktor Emilio Ros z Institut d‘Investigacions Biomediques August Pi Sunyer v Barceloně.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

14 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
110 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat