Zelený čaj prospívá také očím a chrání je před poškozením

Zelený čaj není třeba představovat jako na zdraví blahodárně působící nápoj. Vývar z nefermentovaných lístků čajovníku totiž obsahuje bohatství antioxidantů, které chrání před poškozením buněk volnými radikály.

To znamená, že tělo chrání nejen například před rakovinou a srdečními chorobami, ale podle nejnovější studie také oči před různými závažnými onemocněními. Látky ze zeleného čaje totiž do očí aktivně pronikají a prospívají sítnici i ostatním buňkám.

Podle expertů z Hong Kongu chrání katechiny ze zeleného čaje sítnici a oči před zeleným zákalem či dalšími degenerativními chorobami.

Testy v laboratoři na zvířatech prokázaly, že vůbec nejvíce katechinů po konzumaci zeleného čaje se objevuje právě v sítnici. Naopak nejméně těchto antioxidantů putuje do rohovky.

„Zelený čaj skutečně může prospívat i očím, neboť katechiny z něj pronikají aktivně i do očí a zvláště do sítnice,“ potvrdil autor studie Kchaj On Čchu z Hongkongské univerzity.






Celkem  0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat